Het afleggen belofte van geheimhouding door Willeke Zigterman Rustenburg Het afleggen belofte van geheimhouding door Willeke Zigterman Rustenburg

Zondag 5 november 2023 wordt Willeke Zigterman Rustenburg voorgesteld aan de gemeente en legt ze de belofte van geheimhouding af. Het komende halfjaar zullen we haar op verschillende momenten in de gemeente tegenkomen. Ook zal ze twee keer voorgaan in de kerkdienst.

Willike stelt zich voor:
Komend jaar heb ik het geluk bij jullie stage te mogen lopen als predikant-in-opleiding. Na alle goede dingen die ik heb gehoord over de gemeente van Jesse heb ik er enorm zin in, maar laat ik allereerst iets over mezelf vertellen.
Ik ben een 26-jarige masterstudent aan de PThU in Groningen en sinds iets meer dan een week verloofd met hele leuke Engelsman. Ik ben de jongste van de familie en heb 3 broers, een zus en een tweelingzus. Ik ben altijd al een beetje een wijsneus geweest in de kerk (bij het kindermoment stak ik altijd mijn hand op) en later als tiener genoot ik van catechisatie. Desondanks heeft het nog even geduurd voor ik me geroepen voelde tot de theologie studie: na de middelbare heb ik eerst twee tussenjaren genomen waarin ik afwisselend werkte op Vlieland als serveerster en naar Canada reisde, waar ik goede vrienden heb gevonden.
Ook daar is mijn passie voor de Heer weer nieuw leven ingeblazen, die in de laatste jaren van de middelbare school toch wat was afgenomen. Sindsdien beantwoord ik die passie met de studie van theologie, waar ik veel dingen leer die ik vervolgens vol passie aan mijn moeder, en later mijn vriend, vertel. Ik verheug me erop nog meer te leren in de kerk, die toch de kern van het geloof is, en ik hoop ook in deze kerk een bijdrage te kunnen doen. Ik kijk vol verwachting naar het komende jaar.
Tot snel en vriendelijke groeten,
Willeke Zigterman Rustenburg.