Eelkje de Vries stelt zich voor Eelkje de Vries stelt zich voor
Ik ben Eelkje de Vries en net begonnen met mijn 60e levensjaar. Sinds heel kort woon ik met mijn partner Fenny Middelkamp in Vlagtwedde.
. Fenny komt uit een groot gezin en de meeste van haar broers en zussen wonen op verschillende plaatsen in de provincie. Wij kennen elkaar al heel wat jaartjes.
Elf jaar geleden ben ik gescheiden na een huwelijk van ruim 23 jaar We hebben drie kinderen en mijn (ex-) man en ik zijn opa en beppe van 4 kleinzoons tussen de 4 en 1 jaar. Wat heerlijk om kleinkinderen te hebben.
Ik ben een huiselijk type met een bourgondische levensstijl. Het is altijd oppassen met mijn gewicht en daarom kan  ik de koek en andere lekkernijen die ik tijdens mijn bezoekjes krijg aangeboden maar beter afslaan.
Ik ben nu ruim 9 jaar werkzaam als kerkelijk werker in het pastoraat, vooral bij oudere gemeenteleden. Eerst vijf jaar in Roden en Vries, toen 4 jaar in Burgum en straks dus hier in Delfzijl.

Om bij te tijd te blijven dien ik als kerkelijk werker regelmatig nascholingscursussen te volgen. De komende twee winterseizoenen volg ik de opleiding ‘contextueel pastoraat’ in Huissen bij Arnhem. Wat deze cursus precies inhoudt, leg ik een andere keer wel uit.
Door het volgen van deze cursussen hoop ik mij nog meer te bekwamen om op opbouwende wijze op te trekken met gemeenteleden en hun geloofs-en levensvragen.

Nu ik alles van mijn oude woon- en werksituatie aan het afronden ben, komt er langzamerhand ruimte om met verwachting de komende periode in Delfzijl tegemoet te zien.
Ik heb er alle vertrouwen in
Eelkje de Vries.