Kruiskerk en Farmsumer kerk Kruiskerk en Farmsumer kerk
Op 24 augustus is het nieuwe seizoen ook voor de kinderviering weer begonnen. Hebben jullie er weer zin in?
Bij de kinderviering gaan we eerst met de grote mensen naar de kerk. Daar zingen en bidden we en er wordt een stuk uit de Bijbel gelezen.  Soms praat de dominee er samen met jullie nog even over. Daarna gaan we naar onze eigen ruimte en terwijl de dominee het Bijbelverhaal aan de grote mensen uitlegt, vertelt de juf of meester aan jullie over het stuk uit de Bijbel en kun je er samen over praten, wat deze verhalen nu voor ons betekenen. Meestal maken of doen we ook nog iets naar aanleiding van het verhaal.
Een tekening, een collage, een spel of iets dergelijks.
We zamelen samen ook geld in door iedere week te collecteren. Dat geld is om kinderen te helpen die honger hebben of niet naar school kunnen omdat ze heel hard moeten werken of het op een andere manier erg slecht hebben.
Af en toe werken we een aantal weken aan een project, meestal als voorbereiding op een feest (Pasen, Pinksteren of Kerst). Wat we dan doen laten we ook weer in de kerk zien.
Met Kerst hebben we een speciaal kinderkerstfeest. In de weken ervoor studeren we allerlei dingen in.
Ben je nieuwsgierig kom dan maar eens kijken.
De kinderviering is er iedere zondag afwisselend in de Kruiskerk en de Farmsumer kerk tijdens de kerkdienst. Kijk even op kerkdiensten in welke kerk je moet zijn.

Namens de leiding:
Kees Straatman, tel. 68 04 62