Jaarthema: ‘Het goede leven’               Jaarthema: ‘Het goede leven’
   Ontmoeten, verdiepen, beleven
   PG Delfzijl 2020-2021

Jaarthema: ‘Het goede leven’

Een boekje met activiteiten die wij als Protestantse Gemeente Delfzijl u en jou willen aanbieden. Kerk-zijn zijn we immers niet alleen op zondag maar ook door de week.
We willen elkaar ontmoeten in en rondom ‘Het Anker’ en op al die andere plekken waar wij ‘het goede leven’ met elkaar willen delen.
Het jaarthema ‘Het goede leven’ loopt als een rode draad door het kerkelijk jaar heen. Een thema dat juist in dit coronatijdperk heel actueel is. Want ‘het goede leven’ wordt erdoor beïnvloed. Wij leven in een onzekere tijd. Wij moeten gepaste afstand van elkaar bewaren en kunnen niet onbekommerd samenkomen op de manier waarop we gewend zijn. Maar we laten ons er ook niet door ontmoedigen in ons kerk-zijn. Met de mogelijkheden ons gegeven blijven we zoeken naar manieren om elkaar te ontmoeten, ons geloof te verdiepen en om samen het geloof te beleven.
Wij nodigen u en jou van harte uit om deel te nemen aan de verschillende activiteiten die in dit boekje worden beschreven.
            Sterk onze harten, Heer, steeds met geloof
            en hoop en heel veel liefde die nooit dooft.
            Dat wij zodoende Uw getuigen zijn
            in woord en daad, – in 't groot en in het klein.

Sterkt ons zo samen met en voor elkaar,
            maak door ons werken Uw beloftes waar;
            dat wij als Uw getuigen dit seizoen
            het goede zeggen en het goede doen.
                                                                       Reinier Kleijer

Namens de kerkenraad,
Ds. Marja de Jager

Alle activiteiten die de komende tijd georgsniseerd worden vindt u bij de volgende items