Bezoek leerlingen van de obs 'De Optimist' aan de Kruiskerk Bezoek leerlingen van de obs 'De Optimist' aan de Kruiskerk

Enige tijd geleden kregen wij als Protestantse Gemeente Delfzijl een vraag van de OBS de Optimist de vraag of wij enkele groepen van hun school wilden ontvangen. In het kader van hun project “van St. Juttemis tot party” lieten zij de leerlingen kennismaken met feesten en godsdiensten. Daarin paste het bezoek aan onze kerk goed.
Daar stonden we dan op dinsdag 12 december de kinderen op te wachten. Toch wel een tikkeltje gespannen, want hoe lang was het al niet geleden dat we met hele groepen kinderen te maken kregen?
In groepjes gingen de leerlingen langs verschillende elementen die bij ons in de kerk een rol spelen. Met veel interesse hebben de leerlingen geluisterd naar wat hun werd verteld.
Een leuk verslag van deze excursie van de leerlingen van de Optimist kunt u lezen bij 'Kerknieuws',