Jaarboekje 2022 - 2023 Jaarboekje 2022 - 2023
Ontmoeten, verdiepen, beleven                               PG Delfzijl 2022-2023

Jaarthema: ‘Aan tafel’

Ook dit kerkelijk seizoen 2022-2023 mogen wij u weer een activiteitenboekje aanbieden met daarin een keur aan activiteiten waarbij ontmoeten, verdiepen en beleven centraal staan. En dat door de week. Want kerk-zijn zijn wij immers niet alleen op zondag. Ons geloof krijgt handen en voeten in het leven van alledag en wil samen beleefd worden. Wij hopen dat dit boekje hieraan een bijdrage kan leveren.
Een groot aantal activiteiten keert terug. En dat is fijn want deze slaan aan. Andere zijn gekozen bij het jaarthema van de PKN: ‘Aan tafel’.
Een thema met een brede betekenis. Samen aan tafel eten verbindt. Zo wil ook de avondmaalstafel ons samenbrengen. En aan die tafel nodig Christus ons zelf uit. Hij is de gastheer. Zijn Liefde is het cement wat ons samenbindt en samenhoudt. Die éénheid met de Heer en met elkaar ervaren wij door samen brood en wijn te delen. Om er vervolgens van te gaan uitdelen. De Liefde van Christus wil niet binnen de muren van de kerk blijven, maar een weg vinden de wereld in.

Door elkaar aan tafel te ontmoeten en te spreken – in de kerk en bij kerkelijke activiteiten – willen we elkaar bemoedigen in het geloof en inspireren om de Liefde van Christus te (be)leven en uit te stralen naar buiten. Zoals prachtig verwoord in lied 388 uit het Liedboek.

Voor ieder van ons een plaats aan de tafel,
voor ieder van ons schoon water en brood,
een veilige plek, een plaats om te schuilen,
een plaats in Gods licht als tafelgenoot.

Refrein:
Vol vreugde ziet God naar mensen die recht doen: zij scheppen geluk!
Vol vreugde ziet God naar mensen die recht doen:

zij scheppen recht en geluk!

Namens de werkgroep Vieren en Vormen,
Ds. Marja de Jager