Schuldhulpmaatje Schuldhulpmaatje

SchuldHulpMaatje Eemsdelta zoekt nieuwe maatjes.

In Nederland heeft 1 op de 5 huishoudens financiële problemen. Ook in onze gemeente Eemsdelta. Geldzorgen veroorzaken zoveel stress dat veel mensen niet meer helder kunnen denken. Ze verliezen het overzicht over hun geldzaken. Zelfs iets eenvoudigs als het openmaken van de post kan emotioneel te belastend worden. En zo raken mensen steeds verder in de problemen.
De vrijwilligers van SchuldHulpMaatje Eemsdelta helpen om de problemen op te lossen. We hebben op dit moment een aantal SchuldHulpMaatjes. Dat moeten er meer worden. Ben jij ons nieuwe maatje?

Wat doet een maatje?

SchuldHulpMaatje zet zich vanuit christelijke naastenliefde in om mensen met financiële problemen zo vroeg mogelijk te bereiken en zonder verwijten te helpen.
Een Maatje helpt om alle inkomsten, uitgaven en onbetaalde rekeningen op een rij te zetten. Wie weer overzicht heeft en een plan om de schulden af te betalen, heeft veel minder stress.
Een Maatje is een vrijwilliger die van-mens-tot-mens probeert te helpen. Iemand die luistert zonder oordeel, dat alleen al betekent heel veel.

SchuldHulpMaatje worden

Na een driedaagse training kan je als Maatje aan de slag. Je maakt deel uit van ons Maatjesteam, wordt ondersteund door de coördinator en krijgt elk jaar bijscholing.

Interesse?

Kijk op www.schuldhulpmaatje.nl/eemsdelta
Of bel (vrijblijvend) met Harry Mulder op 06 51 34 18 43
De predikant/diakenen/oudsten in jouw kerk kunnen je ook op weg helpen.